ایده هایی برای پاسخ به سوال چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم ؟

ایده هایی برای پاسخ به سوال چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم ؟

ممکن است در کسب و کار خود از اینکه برای هدفی تلاش سخت و فراوان می کنید اما نتیجه دلخواه به دست نمی آید، خسته شده باشید. برای کسب درآمد غیر فعال نیازی نیست که همیشه در تلاش باشید و تمام توان خود را بگذارید تا آن را حفظ کنید؛ زیرا امری است که تلاش های پی در پی اما کم را می طلبد و وقتی به دست آمد، پایدار می ماند. ما در این مقاله در گام اول برای شما درباره این نوع از درآمد توضیح می دهیم و سپس سعی می کنیم به این پرسش که چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم، به طور کامل پاسخ دهیم.

درآمد غیرفعال به چه معناست؟

درآمد غیرفعال از نظر معنا درست در مقابل درآمد فعال قرار می گیرد. درآمد فعال آن است که شما کاری را به صورت مداوم انجام می دهید و در برابر آن پولی دریافت می کنید. بیشتر مشاغل می توانند درآمد فعال داشته باشند. در درآمد غیرفعال شما به انجام کار می پردازید و با گذر زمان دستمزد ها را دریافت می کنید.

در به دست آوردن درآمد غیرفعال باید این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری شما با رشد کند تری پیش می رود؛ بنابراین اگر برای کسب سود عجله دارید بهتر است سراغ آن نروید. اما اگر می خواهید با صبر و حوصله رشد سرمایه خود را نظاره گر باشید و برای این کار وقت بیشتری در اختیار دارید، می توانید از جریان درآمد غیرفعال سود زیادی کسب کنید. ما پیش از پاسخ به سوال چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم، درباره اصل این نوع از درآمد توضیح دادیم.

نحوه شروع کسب درآمد غیرفعال

چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم

دیدگاه عموم مردم درباره درآمد غیرفعال به خوبی در جمله ای که در میان آن ها رایج است، مشخص است: ((به دست آوردن پول در خواب)). روش سنتی کسب این نوع از درآمد این است که شما پول خود را در کاری سرمایه گذاری کنید؛ اما در عصر امروز این کار را با فروختن پشت سر هم یک کالای دیجیتالی آغاز می کنند.

پیش از شروع به انجام این کار، سوال هایی هستند که باید از خود بپرسید؛ زیرا پاسخ آن ها اهمیت زیادی دارد. سوال هایی از این دست:

  • سرمایه گذاری اولیه من از چه نوع است؟ آیا پول است یا زمان یا تلاش فکری؟
  • مهارت و دانش تخصصی من در چه زمینه ای است و برای کدام دسته از مردم مفید به شمار می رود؟
  • چگونه می توانم مهارت و دانایی خود را برای در اختیار مردم قرار دادن، خودکار کنم؟

ایده هایی برای کسب درآمد غیرفعال

چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم

در این بخش از مقاله جواب اصلی سوال چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم مشخص می شود. در ادامه به ترتیب مراحل آن را توضیح می دهیم.

  • سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری مالی شامل انواع مختلفی می شود. انواعی مانند سرمایه گذاری در بازار سهام، سرمایه گذاری در صندوق های متقابل، اوراق قرضه و وام های همتا. پیش از شروع به سرمایه گذاری در هر کدام از این موارد، بهتر است نظر مشاوران مالی را در باب آن ها جویا شوید.

مزایا:

  • ظرفیت رشد بالا در طول زمان
  • حداقل نگهداری
  • صاحب یک ملک شوید و آن را اجاره دهید.

دومین راه برای کسب در آمد غیرفعال این است که خانه ای را اجاره دهید. البته اینکه مستاجران شما یک سال می مانند یا چند سال فرقی نمی کند؛ در هر صورت مالک موقتی آن خانه محسوب می شوند و باید مراقبت های لازم را درمورد آن به عمل آورند.

مزایا

  • درآمد ناشی از اجاره یک سرمایه گذاری بلند مدت است که سود زیادی دارد.
  • با ورود اولین مستاجر کسب درآمد شما آغاز می شود.
  • همزمان ملک شما نیز شامل ارزش افزوده می شود.

ایده هایی برای کسب درآمد غیرفعال

سومین راه هر زمان که از خودتان پرسیدید که چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم؟ در ابتدا به خود، مهارت ها و توانایی هایی که دارید با دقت نگاه کنید. منظور از سرمایه همیشه سرمایه مالی نیست. سرمایه می تواند فردی باشد. اگر در زمینه ای اطلاعات کافی دارید یا در ذهن خلاقتان ایده ای برای نوشتن داستان دارید، آن را بنویسید و به صورت آنلاین بفروشید.

سرویسی به نام Kindle Dirct Publishing  هست که به شما کمک می کند تا نوشته خود را به صورت نسخه الکترونیکی یا چاپی درآورید و آن را در سایت های مختلف به فروش برسانید.

مزایا

  • با نوشتن و فروختن آن چه که متعلق به خود شماست، احساس افتخار بهتان دست می دهد.
  • با این کار توانایی خلاقیت خود را در معرض دید عموم قرار می دهید.
  • تولید محتوا می کنید.
  • یکی از مثال های بسیار رایج در این مورد، ضبط ویدیو و انتشار آن در یوتوب است. برای ایجاد حساب و کسب درآمد غیرفعال از برنامه YouTube Partner Program استفاده کنید. البته برای پیوستن به آن، شرایطی از قبیل میزان مشخصی از حداقل تعداد بازدید و دنبال کننده در نظر گرفته شده است. شما می توانید هر نوع ویدیویی را که به آن تمایل و در آن تخصص دارید، اعم از فیلم کوتاه، موسیقی، وقایع روز و … ایجاد کنید .
  • دوره های آموزشی آنلاین برگزار کنید.

دوره های آنلاین برگزار کنید.

چهارمین راه این مورد در بین نوشتن کتاب و تولید محتوا قرار می گیرد؛ زیرا در آن هم از مهارت خود و هم از امکانات اینترنتی استفاده کرده اید. شما می توانید مهارت و توانایی های خاص خود را در قالب دوره های آنلاین دسته بندی کنید. برای این کار ما استفاده از پلتفرم های Thinkific یا Teachable را به شما پیشنهاد می کنیم. پس از ایجاد آن ها می توانید میزبان دوره های خود در وب سایت خود باشید.

مزایا

  • به شما کمک می کند تا تخصص خاص خود را برجسته کنید.
  • به شما کمک می کند تا خلاقیت خود را شکوفا کنید.
  • شما می توانید دانش و مهارت خود را توسعه دهید.

نتیجه گیری

اگر می خواهید که درآمدی کسب کنید که ثبات داشته باشد و سود زیادی هم از آن عاید شما شود، به کسب درآمد غیرفعال فکر کنید. ما در این مقاله در ابتدای کار به شما توضیح دادیم که درآمد غیرفعال دقیقا به چه معناست و چگونه شروع به کسب آن کنیم. ایده هایی را نیز بررسی کردیم تا شما بتوانید به طور کامل و مناسب پاسخ سوال خود را مبنی بر اینکه چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم، پیدا کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰